گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند پلمب یک کارخانه ماکارونی در تهران (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به دغدغه اخیر طلافروشان بیش از ۸ هزار بنگاه املاک در مشهد به کد کیوآر تجهیز شدند بیش از ۲ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن چشم انتظار مشارکت‌های مردمی نفت سنگین ایران گران‌تر شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۶۰۰ تن ریواس از این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش توتون فاسد ۱۶۰ میلیارد تومان جریمه شد چرا یارانه امروز واریز نشد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلوار توس مشهد و فایل‌های اجاره قیمت مناسب (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ثبت‌نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سرمایه‌گذاری برای نصب پنل‌های خورشیدی در خراسان‌رضوی به‌صرفه است؟ قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای (۲۵ اردیبهشت) | دلار کاهشی شد احیای کم‌جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در فروشگاه‌های «شهرما» مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است قیمت طلا امروز صعود کرد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرغ گران می‌شود؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد شارپی بورس با ۲ موتور محرک | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۲ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۴۹۰۰
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
رشد شارپی بورس با ۲ موتور محرک | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۲ اسفند ۱۴۰۲)
دو اتفاق مهم در روز‌های اخیر باعث شد تا موتور صعودی شدن بورس روشن شود و شاخص را ۱.۵ درصد رشد دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، در جریان معاملات امروز، هر سه شاخص اصلی بازار توانستند رشد‌های شارپی از خود به جای بگذارند.
شاخص کل بورس با رشد نزدیک به ۳۲ هزار واحد، به قله ۲ میلیون و ۸۶ هزار واحد صعود کرد.

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب ۱۰ هزار و ۶۷۷ واحد و ۳۲۸ واحد از ریزش‌های گذشته خود را جبران کردند.

در بین نماد‌های بورسی، امروز فولاد، شپنا، شبندر، وغدیر، شتران، تاپیکو و وبملت توانستند رکوردار بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل باشند. در بین نماد‌های فرابورسی نیز آریا، خاور، هرمز، وسپهر، خدیزل، فرز و فصبا به این جایگاه و اثرگذاری بر شاخص کل فرابورس دست یافتند.

در روز‌های پایانی هفته گذشته وزارت اقتصاد خبر تامین مالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه را اعلام کرد. خبری به نظر می‌رسد سیگنال مهم دولت به فعالان بازار سرمایه بود تا در جریان معاملات امروز در مقام خریدار پررنگ جلوه کنند.

وزارت اقتصاد در این گزارش خود اعلام کرده است که تلاش دولت همواره در راستای رونق بورس و بازار سرمایه بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه صورت گرفته که تا پایان سال به ۷۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

اتفاق دیگری که می‌تواند منجر به روشن شدن موتور بورس پس از ماه‌ها بی تحرکی بوده باشد، ورود دلار به کانال ۶۰ هزار تومان در روز جاری بود.

هر چند تا پیش از این دلار در چند نوبت روند صعودی به خود گرفت، اما رکود عمیق در بازار سرمایه و بی اعتمادی سرمایه گذاران مانع از اثرپذیری بازار سهام از صعودی شدن نرخ دلار شد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا بورس در روز‌های آینده واکنش مثبت خود به این اتفاق را حفظ خواهد کرد یا بی توجه به قیمت دلار روند ماه‌های گذشته خود را دنبال می‌کند.

با این حال به نظر می‌رسد قرار است در روز‌های پایانی سال همچون تجربه سال گذشته، سهام‌داران با کامی شیرین از سبزپوشی بورس، سال جدید را آغاز کنند.

رشد شارپی بورس با دو موتور محرک | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۲ اسفند ۱۴۰۲)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->